2014-07-22

විජයාවතරණය, මහින්දාගමනය, පෘතුගීසීන්ගේ පැමිණීම හා 1983 කළු ජූලිය

අසූ තුනේ කලු ජූලියට 31 වසරක් සපිරෙයි. ජේ. ආර්. ජයවර්ධන ආණ්ඩුවේ අනුග්‍රහය ලද සිංහල ජාතිවාදියෝ එදා ඒ දෙමළ සංහාරය කළේ සමස්තයක් ලෙස සිංහල සමාජයේ කැමැත්ත පරිදි ය. සිංහලයෝ බහුතරයක් දෙනා එය අනුමත කළ හ. එයට එරෙහිව නැගී සිටියේ අතළොස්සකි. හැබැයි, පසු කලෙක නම් සිංහල කලා නිර්මානවල සිටිය තරමක් සිටියේ දෙමළුන් සඟවාගෙන රැක ගත් උදාර සිංහලයෝ පමණි. මා සිතන පරිදි එය ‍වරදකාරී හැඟීමේ ප්‍රකාශනයකි.

1983 ලාංකීය දේශපාලනයේ සන්ධිස්ථානයකි. දෙමළ සන්නද්ධ අරගලය නැගලා යන්නට පටන් ගත්තේ එයින් පසුව ය. එසේම, සංවර්ධිත රටවල දියුණු ජීවිත සොයා මහා පරිමාණ දෙමළ සංක්‍රමණයක් ආරම්භ වූයේ ද එතැනිනි. 

එසේම, සිංහල ජාතිවාදය හා දෙමළ හා සුළු ජාතික විරෝධී යුද්ධය ලංකාවේ ප්‍රධාන රාජ්‍ය භූමිකාව බවට පත් වූයේ ද එතැන් සිට ය. මෙය කෙතරම් ගැඹුරු දේශපාලනික අවශ්‍යතාවක් ද යත් යුද්දෙ නැතිව ඇත්තට ම අපට පාළු ය. 2009න් පසු අපි මුස්ලිමුන් අල්ලා ගත්තේ ඩයස්පෝරාව සමග කරන යුද්ධය අපේ ඇඟට නො දැනෙන නිසා ය. අැඟට දැනෙන යුද්ධයක් නැතිව අපට දැන් ජීවත් වන්නට බැරි ය.

83 කළු ජූලිය හා එ් සමග කුළුගැන්වුණු තිස් අවුරුදු යුද්ධය හේතුවෙන් අහිමි වූ ජීවිත සංඛ්‍යාව හා වැනසුණු දේපල ප්‍රමාණය තක්සේරු කළ නො හැකි තරම් ය. 

31 වසරකට පසු 1983 කළු ජූලිය ගැන සතුටු වනවා ද, දුක් වනවා ද යන්න පවා ප්‍රශ්නයක් වී තිබේ. හේතුව, මේ කළු ජූලිය එතැන් සිට අපගේ ජීවිතය වී තිබෙන හෙයිනි. 

සිංහලයන්ට හා විශේෂයෙන් ම සිංහල බෞද්ධයන්ට ලැබී තිබෙන රාජපක්ෂ පවුල, බොදු බල සේනාව, පන්සල්වලට ලවුස්පීකර්, බුද්ධාගම ගුරුවරුන්ට සමාජ පිළිගැනීම, ගමට රණවිරු බස් හෝල්ට්, දිළින්දන්ට හමුදා රැකියා, උපාධිධාරීන්ට රජයේ රස්සා, කෙල්ලන්ට ගාමන්ට් ජොබ්, ගෑනුන්ට මැදපෙරදිග රැකියා, ගොවියන්ට පොහොර සහනාධාර ආදී කොයි දේත් පි‍ටුපස තිබෙන්නේ 1983 පදනම් කර ගත් සමාජ, ‍දේශපාලන හා ආර්ථික වෙනස්කම් ය. 

දෙමළ ජනතාව විෂයෙහි සලකා බැලූ කල, දෙමළ ඩයස්පෝරාව නිර්මානය වූයේ 1983 නිසා ය. බටහිර රටවල ජීවත් වන දෙමළ ජනයාට වඩා යහපත් ජීවිත ගත කරන්නට අවස්ථාව ලැබුණු අතර ඔවුන් එවන මුදල්වලින් ලංකාවේ දෙමළ ජනයාට දැළි පිහියෙන් කිරි කන්නට අවස්ථාව ලැබිණි. දැළි පිහියෙන් කිරි කෑ අය ද කට කැපෙනකල් සිටියේ සතුටින් බව අප අමතක නො කළ යුතු ය.ඒ නිසා 1983 දෙමළ ජනතාව විෂයෙහි ද ඛෙදවාචකයක සීමාව පසු කර තිබේ.

1983 කළු ජූලිය යනු දැන් විජයාවතරණය, මහින්දාගමනය, පෘතුගීසීන්ගේ පැමිණීම වැනි ඓතිහාසික සන්ධිස්ථානයකි. එය ඛෙදවාචකයක් ලෙස සැලකීම තේරුමක් නැත. ඛෙදවාචකයක මූලික ලක්ෂණය වන්නේ 'අනේ එහෙම නොවුණා නම්' කියා සිතන්නට දෙයක් තිබීමයි. එහෙත්, ‍යම් ‍ඓතිහාසික සිදුවීමක් එකී සිදුවීමේ වැදගත්කම ඉක්මවා සමාජ දේහය තුළ දැවැන්ත විපර්යාසයක් ඇති කරන්නට සමත් වී නම්, ඉන් පසු ඒ ගැන සතුටු වීම හෝ කණගාටු වීම තේරුමක් නැත.

ඉතිහාසය යනු අපට ප්‍රීතිය හෝ ශෝකය ගෙන දෙන දෙයක් නො වේ. එය අතීතයක් පමණි.

මේ ලිපිය වෙන අයත් එක්කත් බෙදා ගන්න. උපුටා ගන්නවා නම් ‍මෙතැනින් ගත් බව කියන්න

ඔබගේ අදහස් අපි මහත් සේ අගයමු. නිර්නාමිකව හෝ අදහස් පළ කිරීමට අවස්ථාව ලබා දී තිබෙන්නේ එම නිසා ය. එහෙත්, එය අපහරණය නො කිරීම ඔබ‍ගේ වගකීමකි. අසභ්‍ය යයි සාමාන්‍ය ව්‍යවහාරයේ පිළි ගැනෙන වචන සම්බන්ධයෙන් සදාචාරවාදී නො වන මුත්, අනුන්ට අපහාස කිරීම සඳහා එවැනි වදන් භාවිතා කර තිබෙන අවස්ථාවලදී ඒවා ඉවත් කිරීමට සිදු වන බව කරුණාවෙන් සලකන්න. එසේම, නීතිමය ගැටලු මතු කරන අදහස් පළ කිරීම් ද ඉවත් කරනු ලැබේ. අදහස් පළ කිරීම සම්බන්ධ කාරණාවලදී සංස්කාරක වගකීම් සමග සහයෝගයෙන් කටයුතු කිරීම බලාපොරොත්තු වෙමු. Read in English blog.parakum.com

64 comments:

  1. විජයාවතරණය, මහින්දාගමනය, පෘතුගීසීන්ගේ පැමිණීම , පාරේ මැරිලා හිටපු මීයෙක් දැක්කත් අනේ අපොයි කියපු ජාතියකට මිනී මැරීම සාමාන්‍ය දෙයක් කල , පැරා නියෝජනය කල 1971 සමාජවාදී මිනීමරු කැරැල්ල හා 1983 කළු ජූලිය

    ReplyDelete
  2. //පාරේ මැරිලා හිටපු මීයෙක් දැක්කත් අනේ අපොයි කියපු ජාතියකට//

    අනේද කියන්නේ විජයගෙන් පටන්ගත්තු වෙලාවේ ඉදන් ජාතිය සිල් අරන්නේ හිටියේ, එකනේ නිදහසත් ඉබේටම වගේ ලැබුනේ නේ,

    ReplyDelete
  3. ඒත් මේ රටේ මිනිස්සු ඉතිහාසෙට මාර ආසයි. වෙන රටක් නම් ඕවා ගැන කතා කරන්නෙවත් නෑ. දැන බලන්න ඉදිරිය ගැන කතා කරන්න ඕන පැරාලත් මේ කුණු ගොඩ ආයේ අවුස්සනවා. ඇයි ඒ?. අපේ මිනිස්සු කුණු රසයට කැමති නිසා. ලේ වලට ආස නිසා. වලිවලට කැමති නිසා. ඒත් අඩු ගානේ මේ ගෙම වලට බහිනවනම් ඒත් කමක් නෑ. කරන්නේ ආතල් එකේ බලාගෙන ඉන්න එක. පැරාලා මේ කරන්නෙත් ඒක. වෙච්චි දේ නෙමෙයි. විය යුතු දේ ගැන කතාකිරීම හා ලිවීමයි විය යුත්තේ. විශේෂයෙන් පැරා වගේ කෙනෙක්ගෙන්.

    නැත්නම් ඉතින් මේවත් නිකන්. අර අරුන්දිකලා ලොල ලොල ගගා අවුරුදු 20 කට කලින් හිටපු යූ ඇන් පී එකට බනිනවා වගේ පිස්සු විකාර තමයි.

    අතීතය සිහිනයාක් පමණයි.. සැබෑ සුවඳක් නෑ..
    එදා වෛරෙන් නොබැඳුනා නම්.. මෙදා වියොවක් නෑ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ++++++++++++++++++++++

      Delete
    2. මාතලන් පැරාගේ ලිපිය හරි හැටි කියවා නැති බව පැහැදිලියි. පැරා කුණු රසය උලුප්පුවන්න හදනවා නොවෙයි, වර්තමාන ලංකාවේ ජාතිවාදය ෆැෂන් එකක් කරවා තිබෙන තත්ත්වයක් තුළ අතීතයේ කළු පැල්ලම් පෙන්වා දී නැවත එවැන්නක් සිදුවීම වැලැක්වීමට යම් දායකත්වයක් දීමයි.

      මම පහතින් ලියා ඇති සටහනේ තියෙන විදියට මාතලන් කියන්නෙත් "මැරුණු එකා මැරුණා, ඒක නිසා ඉන්න එවුන් ගැන බලා ගනිමු" කියල යි. ඒත් මැරුණු එකා අමතක කළොත් ඉන්න එවුන්ටත් කලින් ම මැරෙන්න තමයි වෙන්නේ.

      Delete
    3. ඔව් කෙනෙකුට එහෙම හිතන්නත් අයිතිය තියෙනවා. ඒත් මේ ගැන මගේ මතය මොකක්ද කියලා මාව කියවන අය දන්නවා. මට තියෙන ප්‍රශ්ණය. ලංකීය ජනමාධ්‍යවේදීයගේ ජඩ මානසිකත්වය ගැන ප්‍රශ්ණ කරන පැරාම මේ පිලිකෙව් කළ යුතු මිලේඡ්ච චායාරූපයන් තම වටිනා බ්ලොග් අඩවියේ එල්ලා ගැනීමයි. මේ ළඟදි කවුරුවත් කියවන්නෙ වත් නැති බ්ලොග් එකකට ජනප්‍රිය බ්ලොග් එක කියලා සම්මානයක් හම්බ උනා. ඒත් කවුරුත් දන්නවා ජනප්‍රියම පැරා කියලා. එහෙම කෙනෙක් මේ වගේ කරන කොට අපිට හිතට දුකයි.

      Delete
    4. මාතලන්,

      පැරාට කොහොමටත් ස්වාධින චින්තනයක් නැති බවට මේ කාඩ පින්තුරමය ශාක්‍ෂි දෙනවා. මේ පින්තුරය අද පල කරලා තියෙනෙ d.b.s.jeyaraj.com එක ලියන d.b.s.jeayaraj විසින්ය. පැරා කරල තියෙන්නේ d.b.s.jeyaraj.com ගේ පින්තුරය අරගෙන තම පිළුණු මතය නැවත අලුත් කිරීම පමණයි .

      Delete
    5. ඔය පින්තූරය ජෙයරාජ් ගේ වෙන්නේ කොහොමද? මං ඕක කොච්චරක් දැකලා තියෙනවාද දැන් දශක ගණනාවක් තිස්සේ.

      මං හිතන්නේ රාවයෙන් ගහපු පින්තූර පොතෙත් තිබුණා.

      Delete
    6. මාතලන්ව කියවන අර බබ්බු ටිකද? උබේ මොනවද බන් කියවන්න තියෙන්නෙ කුනුහරප වැල් බයිලනෙ බන් උබ ලියන්නෙ ගූතලන්.

      Delete
    7. ඒ උනාට ඒකත් මාර විදියට කියවනවා බං. උඹ කොහොමද දන්නේ ඒකේ තියෙන්නේ ගූ කියලා. උඹත් හොරෙන් බලනවා නේ මචං. බලාගෙන... දැක්කොත් හෙම අම්මි ගහයි බැට් එකෙන්..

      Delete
    8. කියවපු නිසා තමයි දන්නෙ ගූතලනො ඒකෙ තියෙන්නෙ ගූ කියල

      Delete
    9. අයි උඹේ ...... ගෙද ගූගල් එක? ගූතලනො

      Delete
    10. මේ ගූතලන් අර පොඩි උන්ට දාන මෝඩ ජෝක් මෙතන දාන්න එපා බන්, මහින්දට කඩේ යන හුන්න පොත්ත.

      Delete
    11. උඹ කාටද කඩේ යන්නේ මචං.

      Delete
    12. සමරසේකර අන්කල් ස්වාධීන චින්තනයක් කියන්නෙ අනෙකාගේ රීරි මාංස ඉල්ලන ජාතිවාදී චින්තනයකටයි. ඒ වගේ චින්තනයක් නම් පැරාට නැති එක ඇත්ත. අපි ඒ ගැන සන්තෝසයි අන්කල්. දැන් ගිහින් චු කරා නිදා ගන්නවද අපට පව් නොදී?

      Delete
    13. කකා,
      පින්තුරය ජෙයරාජ්ගේ කියල මම කිව්වේ නැහැ.මම කිව්වේ ඒක දාල එදිනම ජෙයරාජ් විසින් 83 ජුලි සැමරුම ගැන ලිපියක් දාල තියෙන එක ගැනයි. ඒක අහම්බයක්ද? නැත්නම් ජෙයරාජ්ගේ ලිපිය බලල තමන් විසින් ලියපු එකක්ද කියන එක දන්නේ පැරා විතරමයි.
      පැරා අනුගමනය කරන්නේ ජෙයරාජ් නම් අද ඔහුගේ තව ලිපි කිහිපයක්ම තියෙනවා ඥානසාර හාමුදුරුවන් විසින් දලයිලාමා තෙරුන් වහන්සේ විවේචනය කරමින් . ඒවා බලලා හොඳින් ඥානසාර හාමුදුරුවන්ට ලු පැලෙන්න ලියන්න පුළුවන්. ඒ උනත් ඕමල්පේ සෝභිත නායක හාමුදුරුවෝ කුඩු කාරයෝ ගැන කියපු ප්‍රකාශය ජෙයරාජ් බලලා නැති නිසා ඒක අමතක කර ඉන්නත් පුළුවන්. කුඩු ජාවාරම් වාගෙද තමන්ගේ අතට ලැබෙන ගතමනාව?

      Delete
    14. @ Wmk Samarasekara

      ආනේ හරි පුදුමයි නේද? ජෙයරාජුයි, පැරායි දෙන්නාම කළු ජූලිය ගැන ජූලි 22 එක දවසේ ම ලිපි ලියලා.

      ඇත්තට ඇයිද දන්නේ නෑ.

      හොර බළල්ලු!

      මේ පැරාට තිබුණානේ මේ ලිපිය අගෝස්තුවල විතර ලියන්න.

      මං දැකලා තියෙනවා සමහරු මැයි මාසේ එකම දවස්වල වෙසක් කූඩු හදන හැටි ගැණ ලිපි ලියනවා.

      ඒ මදිවාට තවත් සමහරු ජුනි මාසේ එකම දවස්වල මිහිඳු කියලා ඉන්දියන්කාර ආගම් පතුරවන්නෙක් අපේ හෙළයින්ව පොරගේ ආගමට හරවා ගන්න මෙහෙට ආපු හැටි ගැන ලිපි ලියනවා.

      කොපි කැට්ලා!

      Delete
  4. ප්‍රචණ්ඩත්වය දකුණු ඉන්දියානු ජනවර්ගවල ජාන උරුමයක්. ඒ නිසා ප්‍රධාන පෙළේ දකුණු ඉන්දියානු ජනවර්ග තුනක් වන දෙමළ, සිංහල සහ කේරළ (මලයාලම්)සමාජවල හිංසනය බොහෝ විට දකින්නට ලැබෙනවා. එම හිංසනය තමුන්ගේ නිවස තුළ ද, අල්ලපු වැටේ උදවියට එරෙහිව ද, තමුන්ගේ ප්‍රතිවාදීන්ට එරෙහිව ද, අනිත් ජනවර්ගවලට එරෙහිව ද මේ සමාජ තුනේ අනාදිමත් කාලයක සිට පවතිනවා.

    ඒ නිසා තමයි 1983 ජූලි සිද්ධිය මොවුන්ට ඛේදවාචකයක් නොවන්නේ; ඒ හේතුව නිසා තමයි ජ.වි.පෙ.ට කතරගම ප්‍රේමවතී මනපේරි තරුණියව සහමුලින් ම අමතක වෙලා තියෙන්නේ; 1987-89 සිද්ධීන් පිළිබඳව විමර්ශනයක් නැතිනම් හැදෑරීමක් ආණ්ඩුව පැත්තෙන්වත්, ස්වයං විවේචනයක් ජ.වි.පෙ. පැත්තෙන්වත් අඩු ගණනේ යෝජනාවත් නොවන්නෙත් ඒ නිසාමයි. තමුන්ගේ පාර්ශවයේ වුණත් "මැරුණු එවුන් මැරුණා".... ඕක තමයි කවුරුත් කියන්නේ.

    ප්‍රණ්ඩත්වය හා හිංසනය කියන මෙන්න මේ සහජ නුහුගුණ දකුණු ඉන්දියානු සමාජවලින් තුරන් වෙච්ච දවසට පැරා කියන ආකාරයේ අතීතයේ කළු පැල්ලම් දිහා වෙනත් විදියකට බලන තත්ත්වයක් එයි.

    ඊළඟට, පාරේ මැරිලා වැටිලා හිටපු මීයන්ටත් අනේ අපොයි කියපු යුගය.....

    ඔව්, එහෙම යුගයක් තිබුණා. ඒ ලංකාව යුරෝපීය ජාතීන්ගේ පාලනය යටතේ තිබුණු කාලයේ, සහ 1948 නිදහසින් පසුව අවුරුදු 10ක් 12ක් යන තුරු.

    ReplyDelete
    Replies
    1. //ඊළඟට, පාරේ මැරිලා වැටිලා හිටපු මීයන්ටත් අනේ අපොයි කියපු යුගය.....

      ඔව්, එහෙම යුගයක් තිබුණා. ඒ ලංකාව යුරෝපීය ජාතීන්ගේ පාලනය යටතේ තිබුණු කාලයේ, සහ 1948 නිදහසින් පසුව අවුරුදු 10ක් 12ක් යන තුරු. //

      එකඟ වෙන්න අමාරු කාරනාවක්.

      ලංකාවෙ මිනිස්සුන්ගෙ අනෙකාගෙ දුකේදි උදව්වෙන, සහයෝගෙන් ජීවත්වෙන ගතිය තිබ්බෙ උඩාට ගැමියන්ගෙ බවත් ඒක විනාස උනේ උඩරට රජ සමයෙන් පස්සෙ පහතරටින් ගියපු නරක ගති පිරි මිනිසුන්ගෙන් බවත් තමයි තෝමස් ස්කිනර් වගේ බටහිර ඇසින් බලපු අය ලියල තියෙන්නෙ.

      Delete
    2. ඉන්දික,

      මැරිලා වැටිලා හිටපු මීයෙක් නිසා සිටුවරයෙක් වුණු කෙළෙඹි පුතයයෙක් ගැන නම් බණ කතාවක තියෙනවා!

      Delete
    3. මොකද කකාට උනේ එක පාර? යන්නේ කොහොද මල්ලේ පොල් වගේ නේද?

      Delete
    4. දෙවෙනියට තියෙන මීය කොමෙන්ටුව දැම්මේ මම.

      බ්‍රිතාන්‍යයේ ත් 1800 ගණන් වල මැද භාගය දක්වා ඉතාමත් අඩු අපරාධ සංක්‍යාවක් තමයි වාර්තා වෙලා තියෙන්නේ. යම්කිසි සමාජයක සියල්ලන් අනිත් අය අඳුරනවා නම් එම සමාජයේ අපරාධ අඩු වන බවයි කියවෙන්නේ (close knitted society) ඒ සමාජයට පිටස්තරයන් පැමිණෙන්න පැමිණෙන්න එම සමාජයේ පුද්ගලයන් අතර ඇතිවෙන දුරස්ථ භාවය අපරාධ සහ මිනි මැරුම් සඳහා හේතු වෙන බවයි කියවෙන්නේ. ඇතැම් විට එම බටහිර රචකයන් එම කෝණයෙන් බැලුවා වෙන්න පුළුවන්.

      ජනගහන වර්ධනය සහ නාගරීකරණය සමග ලංකාවෙත් විවිධ ප්‍රදේශ වල මිනිසුන් අතර මේ සමීප භාවය නැතිවීමත් සමග අපරාධ වර්ධනය ස්වාභාවිකයි. නමුත් රේකියව සිදුවිය යුතු දෙයක් වන එය ස්පයික් එකක් වෙලා ද්‍රවිඩ බෙදුම්වාදීන්ට මිනි මරන්න ටියුෂන් දෙන තත්වයට , සාමාන්‍ය මිනිසුන්ගේ විඥානය මනුෂ්‍ය ඝාතනයෙන් ඔද්දල් (numb ?) වෙන තත්වයට වැඩ සැලැස්සුවේ නං පැරාල තමයි ඔං.!

      Delete
    5. පැරාට 89 මතක් කරාම මහින්ද සල්ලි දෙනවලු. ඔය පහලින් කියල තියෙන්නේ. පැරාට පුක දෙන උන් හිතන් ඉන්නේ පැරාල කරපු ගොං වැඩ ඇරෙන්න අනිත් ඒවා විතරයි වැරදි කියලනේ.

      Delete
    6. //නමුත් රේකියව සිදුවිය යුතු දෙයක් වන එය ස්පයික් එකක් වෙලා ද්‍රවිඩ බෙදුම්වාදීන්ට මිනි මරන්න ටියුෂන් දෙන තත්වයට , සාමාන්‍ය මිනිසුන්ගේ විඥානය මනුෂ්‍ය ඝාතනයෙන් ඔද්දල් (numb ?)//

      Hilarious...! ටෙනිසන් කුරේට වෙස් මුහුණක් දමා 'මහසොහොන් පිල්ලිය' යැයි නම් කල හැක.

      Delete
    7. /Hilarious...! ටෙනිසන් කුරේට වෙස් මුහුණක් දමා 'මහසොහොන් පිල්ලිය' යැයි නම් කල හැක./

      89 මුකුත් උනේ නෑ. පැරාල සිල් අරං හිටියේ.

      Delete
    8. ඔබ 100ට ගනින කොට 89 කියන්නේ 83ට කලින්ද ? :D ඇයි පැරා විතරක් තව ගොඩක් අය සිල් අරන්නේ හිටියේ!

      Delete
    9. මහ සොහොන් පිල්ලිය නිවැරදියි. ඔහු කියන දේට හොඳම නිදර්ශනය තමයි 1953 හර්තාලෙදි මිනිස්සු දොළොස්දෙනෙක් මිය ගියහම වරදකාරී හැඟීම නිසා එවක අගමැති ඩඩ්ලි සේනානායක ඉල්ලා අස්වීම. අද නම් සීයක් මළත් රටේ නායකයා ඉල්ලා අස්වෙයිද?

      Delete
    10. අනේ නිකන් යන්න සුදා යන්න ඔයා හිතන් ඉන්නේ අපි කොන්ඩේ බැදලා කියලද ? කොටට කපල ටින්ට් කරලා ඉන්නේ.
      '
      ඩඩ්ලි ඉල්ලා අස්උනේ හර්තලේදී මිනිස්සු මරිච්ච් නිසා නෙමෙයි හර්තලෙන් පස්සේ ඇතිවෙච්ච් දේශපාලන වටපිටාව නිසා වෙන කරන්න දෙයක් නැති නිසා. 1957 අපහු චන්ද කරන්න එන්නේ වරද කාරී හැගීම සමනය වෙච්ච් හින්දද ? ඒකාලේ හිටපු අප්පුලත් දැන් අප්පුල වගේම තමයි. නියම දේශපාලන සත්තු.

      කොහොමින් හරි දේශපාලනය නිසා මිනිස්සු මැරිල්ල් පටන්ගත්තේ 1953 යුඑන්පිය කියල මතක් වෙච්ච් එක ලොකු දෙයක්

      Delete
    11. //එය ස්පයික් එකක් වෙලා ද්‍රවිඩ බෙදුම්වාදීන්ට මිනි මරන්න ටියුෂන් දෙන තත්වයට , සාමාන්‍ය මිනිසුන්ගේ විඥානය මනුෂ්‍ය ඝාතනයෙන් ඔද්දල් (numb ?) වෙන තත්වයට වැඩ සැලැස්සුවේ නං පැරාල තමයි ඔං.//

      එතකොට ඉන්දියාවෙ, පලස්තීනෙ කඳවුරුවල කොටි ට්‍රේන් කලේ පැරාලගෙ හැත්ත එකේ ව්‍යාපාරෙ වෙන්ටැ!

      Delete
  5. අපි සමස්තයක් ලෙස ගත්තහම ආකල්ප වලින් පස්සට යන රටක්.

    ප්‍රචන්ඩත්වය, දූෂණය, වංචාව ගැන සංවේදීත්වය අඩුවීම, ආගම්වාදය, ජාතිවාදය, ලිබරල් චින්තනය අඩුවී අන්තවාදය වැඩිවීම, මිත්යා විශ්වාස හා ඇදහීම් ආදිය වැඩිවෙනවා.
    ඉතිහාසයේ බටහිර රටවලත් ඒවා ඔයවගේ තිබුනට ඒව ක්‍රමයෙන් අඩුවුනා.
    අපේ ( සහ සමහර අප්‍රිකානු සහ ඉස්ලාමීය රටවල ) ඒවා ක්‍රමයෙන් වැඩිවෙනවා

    ReplyDelete
  6. පැරා ,

    ඔබ අනුන්ගේ මත අන්ධානුකරණයෙන් ප්‍රචාරය කරන්න යන්නේ මොකද? ඔබටම කියලා ස්වාධින චින්තනයක් නැතිද? 83 ව්‍යයසනය දිගින් දිගටම ඇදගෙන යාමට දෙමල අයට නම් හේතුවක් තියෙනවා. එක තමා ඔවුන් අදටත් යැපෙන්නේ එක ලෝකයට අලවි කරලා එක ජෙයරාජ්ටත් පොදුයි..ඔබත් එහෙමද? ඔබ ජිවත් වෙන්නේ එහෙම ගන්නා මුදලින්ද?
    මේක අද වර්තමාන ගුරුවරුන්ගේ භූමිකාවද?

    ReplyDelete
    Replies
    1. තවටිකකින් පැරා ඇනෝ ඇවිත් මේකට දෙනවා අම්බානකට.නාකියා කියල තමයි පටන් ගන්නේ.ඔන්න කිව්වා. මටත් සාත්තර සුමනෙට වගේ කියන්න පුළුවන් දැන්.

      Delete
    2. @Wmk SamarasekaraJuly 22, 2014 at 11:32 AM
      කිසිම පදනක් නැති ගොන් කමෙන්ට් එකක්

      Delete

    3. මම මේ කල්පනා කර කර හිටියේ දිවයින පත්තරේ සල්ලි දීල ගන්නේ මොන වගේ අයද කියල? මට එක උදාහරණයක් හම්බ උනා. ම. රා. චන්දෙට කලින් දවසේ රෑ ජාතිය අමතනවා කියල අමතන්නෙත් මේ කුලකෙම තමයි.

      Delete
    4. කලින් කිව්වා හින්ද නාකිය නොකිය ගොං කමෙන්ට් එකක් කියලා කිව්වා නේද?

      Delete
    5. ගොන් නාකියෙකුට ගොන් නාකියා නොකියා වෙන මොනවා කියන්නද නොදනිමි. එයාගෙ මොළේ තියෙන්නෙ ගූ.

      Delete
    6. වරෙන් සමරෙ වෙසක් බලන්ඩ
      ගොනා බරබාගෙ බඳින්ඩ
      පාර දිගේ එළි බල බල - මහ පාරේ හරි කලබල
      වරෙන් සමරෙ වෙසක් බලන්ඩ...

      Delete
  7. //ඉතිහාසය යනු අපට ප්‍රීතිය හෝ ශෝකය ගෙන දෙන දෙයක් නො වේ. එය අතීතයක් පමණි.//

    කාල වකවානුව වල වෙනස සහ එහි ප්‍රතිපල වල බලපෑමේ වෙනස ගත කල 83 සහ විජයාවතරණය (සහ අනෙකුත් ඓතිහාසික සිදුවීම්) සංසන්දනය කල නොහැක. උදාහරණයක් ලෙස ගතහොත් අපහට යලි විජයාවතරණයක් ඇති කල නොහැක. නමුත් 83 පහසුවෙන් ඇති කල හැක. එමෙන්ම 83න් උගත හැකි පාඩම් මෙන් නොව අනෙකුත් ඓතිහාසික සිදුවීම් වලින් උකහා ගත හැක්කේ. 83හි සිදුවීම තවම අවසන් වී නැත. අවශ්‍යනම් එය 83දීම නියමිත පරිදි අවසන් කල භූමදානය කර හැකිව තිබුණි. නමුත් සිංහල අන්තවාදීන්ගේ උවමනාව නිසා 83 සිදුවූ බවවත් හරියාකාරව පිළිගැනීමට සිංහල ජනතාවට නොහැකි වී තිබේ. දැන් අපට හිමිවී ඇත්තේ මිනියක් සේ ගඳ ගහන, හොල්මන් කරන 83කි. එය අතීතය ලෙස බැහැර කල නොහැක. එයට නිසියාකාරව මුහුණ දී පිළියම් නොකොළහොත් 83හි භූතයා තවදුරටත් අප සමග සිටිනු ඇත.

    ReplyDelete
  8. 83 ගැන හැමෝම කතා වෙනවනේ.ඉතින් පැරා හොඳටම දන්න 89 ගැනත් මොනවා හරි ලියමුකො.

    ReplyDelete
    Replies
    1. මූ මහින්දයගෙ සල්ලි වලට කොමෙන්ට් දාන ගැන්සියෙ එකෙක්.තව ටික දවසනෙ.ඔහොම යං.

      Delete
    2. මූ මහින්දයගෙ සල්ලි වලට කොමෙන්ට් දාන ගැන්සියෙ එකෙක්.තව ටික දවසනෙ.ඔහොම යං.

      Delete
    3. මහින්ද ඉන්නේ ටික දවස නම් මම සතුටු වෙමි.

      89 කිසිම ඛේදවාචකයක් උනේ නැද්ද? ඒක ගැන කතා කරන්න කිව්වම ඔච්චර රිදෙන්නේ ඇයි ?

      Delete
    4. කොල්ලෝ 60,000 ටයර් උඩ ගිය එක ඛෙදවචකයක් නේන්නම්. ඊටවඩා ඛෙදවචකකේ ඒදවස්වල හිටපු ප්‍රා කාරයොයි, කළු බලල්ලුයි, යු.එන්.පි කාරයොයි, ජේවීපී, කාරයොයි ඔක්කොම මහින්දගේ සාක්කුවට බැහැල තරගෙට රට කන එකනේ.

      ආ අර බටලන්දේදී කොල්ලන්ට විවිද විකුර්ති වද බන්දන කරන කොට ඒවා බලල ෆන් ගත්තු සහ වැඩකා ගාර පවත්වන ගිය රනිල් බබා ඊලග ජනාධිපති කරන්න සිවිල් සමාජේ ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදියෝ දගලන දැගලිල්ලත් ඛෙදවචකම තමයි.

      Delete
  9. කළු ජූලිය යනු සෑම වසරකම මතක් කරමින් දුක් විය යුූතු සිද්ධියකි. එයින් අපට උගත හැකි පාඩම් බොහෝය. කිසිවක් ඉගෙන නැති බව ජූනි සිදුවීම්වලින් පෙනුණනි.

    නෝ මෝ ජූලයි (No more July) යන වැඩසටහන වැදගත් වෙන්නේ ද ඒ නිසාය.
    http://www.w3lanka.com/2014/07/no-more-july.html

    බක් සහ ඉල් නමැති සමරු ජවිපෙ විසින් සිදු කළද එයින් ඔවුන්ඉගෙන ගන්නා කිසිවක් මේ දක්වා පෙනෙන්නට නොතිබුණි.

    ReplyDelete
    Replies

    1. //බක් සහ ඉල් නමැති සමරු ජවිපෙ විසින් සිදු කළද එයින් ඔවුන්ඉගෙන ගන්නා කිසිවක් මේ දක්වා පෙනෙන්නට නොතිබුණි.//

      බක් සහ ඉල් සමරු වලින් ජවිපෙ ඉගන ගත යුතු යැයි ඔබ සිතන්නේ මොනවාද?

      Delete
    2. සැමරුම්වලින් ඉගෙන ගැනීමක් නොවෙයි මං අදහස් කළේ.
      අදාල ප්‍රචණ්ඩකාරී ක්‍රියා ගැනයි. ඔවුන් කළ මිනීමැරුම් ගැනයි. ඔවුන් නිසා සිදුවුණු මිනීමැරුම් ගැනයි.

      Delete
    3. මා එකතු කර ඇති No more July ලින්ක් එක බැලුවාද?

      කළු ජූලිය සැමරිය යුත්තේ නැවත එවැන්නක් ඇති නොවේවා කියන ප්‍රාර්ථනය සමගයි.

      මා අදහස් කළේ ජවිපෙ විසින් ඉල්, බක් සමරන්නේ ඒ අර්ථයෙන් නොවන බවයි.

      Delete
  10. http://www.w3lanka.com/2013/05/blog-post_14.html වෙතින් උපුටා ගන්නා ලදී.

    මහා ප්‍රඥාවකින් හෙබි ඉහලම නැණවතෙක් විදියටයි මම අජිත් පැරකුම්ව දකින්නෙ. තමන් පළකරන පෝස්ටුවලින් කමෙන්ටුවලින් අජිත් තම කුශාග්‍ර බුද්ධි මහිමය පෙන්නුම් කරනවාය කිව්වොත් මම හිතන්නෙ මම නිවැරදියි. අජිත් පැරකුම් ලියන දේවල් දිහා බලන ඕනෙම කෙනෙකුට අජිත් බොහෝ විශයයන් ගැන හසල දැනුමක් තිබෙන බව අවිවාදයෙන්ම පිළිගන්න වෙනවා.

    අජිත් පැරකුම්ගේ ලේඛන කලාව නිසා බොහෝ දෙනක් ජීවිතය ගැන, ලෝකය ගැන විතරක් නෙමෙයි මුළු මහත් විශ්වය ගැනම අළුතින් හිතන්න පටන් ගත්තා. ලිවීම වෙනුවෙන් අජිත් කැප කරන තම ඉතාම වටිනා කාලය, ධනය සහ ශ්‍රමය නිසා බොහෝ දෙනෙකුගේ ජීවිත පරිඥානය පුළුල් වුනා, ලෝකාවබෝධයේ නිම් වලළු තව තවත් ඈතට ගියා, කිව්වොත් ඒක අතිශයෝක්තියක් නෙමෙයි. අද බොහෝ දෙනෙක් අජිත් පැරකුම්ගේ බ්ලොග් එක කියවීමෙන් අජිත් ඔවුන්ගේ ජීවිතවලට කොයිතරම් නම් බලපාල තියෙනවද කියන එක නිසැකවම ඔප්පු වෙනවා. අජිත් තව වසර කිසිපයක් මේකේ ලියනකොට අජිත්ගේ ලිවීම ලෝකයට කොතරම් බලපානවද කියන එක අපි හැමෝටම බලාගන්න පුළුවන්.

    අජිත් ලිබරල්වාදය විශ්වාශ කරනවද සමාජවාදී ජීවිතයක් ගැන විශ්වාස කරනවද කියන්න මම දන්නේ නෑ. ඒත් අජිත් පතන අයුරින්ම ඔහුගේ අදහස් ඉටු වේවායි පතන්න මම කැමතියි.

    ReplyDelete
  11. /සිංහලයන්ට හා විශේෂයෙන් ම සිංහල බෞද්ධයන්ට ලැබී තිබෙන රාජපක්ෂ පවුල, බොදු බල සේනාව, පන්සල්වලට ලවුස්පීකර්, බුද්ධාගම ගුරුවරුන්ට සමාජ පිළිගැනීම, ගමට රණවිරු බස් හෝල්ට්, දිළින්දන්ට හමුදා රැකියා, උපාධිධාරීන්ට රජයේ රස්සා, කෙල්ලන්ට ගාමන්ට් ජොබ්, ගෑනුන්ට මැදපෙරදිග රැකියා, ගොවියන්ට පොහොර සහනාධාර ආදී කොයි දේත් පි‍ටුපස තිබෙන්නේ 1983 පදනම් කර ගත් සමාජ, ‍දේශපාලන හා ආර්ථික වෙනස්කම් ය. /

    කෙල්ලොන්ට ගාමන්ට් රස්සා ලැබෙන්නේ 83 හින්දද?

    ප්‍රේමදාස මහත්තයා ගමට ගාමන්ට් ගෙනිච්ච හින්ද හෝ මහේෂ් අමලින් (MAS) සහ අශ්රොෆ් ඕමාර් (BRANDIX) කියන මුස්ලිම් ජාතික ව්‍යාපාරිකයන් නවතම තාක්ෂණය මෙහෙට ගෙනාපු හින්ද නෙවෙයිද?

    බලාගෙන ගියාම පැරාගේ ඉරිසියාවට ලක්වන ඩයන් ගෝමස් ඇතුලු බොහෝ දෙනෙක් ඉලක්කම් 6 කට වැඩි ගණනක් පඩි ගන්නේ 83 හින්දනේ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. මට පේන්නෙ පැරා 77 සහ 83 පටලවගෙන. කෙල්ලොන්ට ගාම්න්ට් රස්සා ලැබෙන්නෙ ගනේගොඩලගෙ දේවපුරලගෙන් පටන් අරන් මහේෂ් අජේ ෂෙරාඩ් හරහ ඉස්සරහට ගිය ජේ ආර් සහ ප්‍රේමදාස බැක් කරපු ව්‍යාපාර සංස්කෘතිය නිසා.

      අසූ තුනෙන් පස්සෙ වාසි ලැබුනෙ පැරා කියනව වගේම රටේ දෙමළ සමාජයටයි. "සිංහල සමාජයට යුද්ධය ලැබුනෙ" අසූ තුන සිද්ධියට මග හෙලි කරපු ඊට පිටිපස්සෙ දසහක ගානක් තිබ්බ සිංහල සහ දෙමළ දේශපාලකයන්ගෙ නූල් සූත්තර නිසා මිසක් අසූ තුන නිසා නෙමෙයි. කොටිම්ම අසූ තුන යනු යුද්දයෙ ආරම්බෙ නෙමෙයි, යුද්ධය නිසා ආරම්භ උන දෙයකුයි.

      Delete

    2. ""මට පේන්නෙ පැරා 77 සහ 83 පටලවගෙන""

      MAS, BRANDIX .....etc

      ඇගලුම් කර්මාන්තයෙහි ආරම්බය කවදාද ?

      http://en.wikipedia.org/wiki/Apparel_industry_of_Sri_Lanka

      http://en.wikipedia.org/wiki/MAS_Holdings

      මටනම් පැටලිල්ලක් පෙන්නේ නෑ. නමුත් වෙනස් කරුණු දැක්වීමක් හා තර්කයක්

      Delete
    3. ඇනෝ,

      ලංකාවෙ ගාමන්ට් ඉන්ඩස්ට්‍රි එක කියන්නෙ මාස් අරම්භය නෙමෙයි. මාස් පටන් ගන්න කලින් ගනේගොඩ මහත්තය ජිල්, මයුර, යුරෝලංක පටන් ගත්තෙ හැත්ත හතේ ආර්ථික වෙනසත් එක්ක. ඒ එක්කම වෙලෝන එකත් එක්ස්පෝර්ට් බිස්නස් වලට බැස්ස ඒ කාලෙම. ට්‍රයිස්ටාර් එක කටුබැද්දෙ තුෂාර ගාමන්ට් කියල පටන් ගත්තෙ 79දි. පස්සෙ මාලිගාව පාරෙ ට්‍රයිස්ටාර් ඇපරල් මහා පරිමාණ ෆැකටරිය අසූ දෙකේදි. කොටිම්ම 79 ඉඳන් 86 විතර වෙනකල් ලංකාවෙ ගාමන්ට් ඉන්ඩස්ට්‍රි එකේ හබ් එක උනේ රත්මලාන. පස්සෙ කටුණායක බියගම සහ අන්තිමට ප්‍රේමෙගෙ ට්‍රය්සිටාර් ගමට 89 පස්සෙ.

      ඒකයි මම කිව්වෙ හැත්ත හත අසූ තුන පටලවගෙන කියල.

      Delete
    4. පැරාට වරදින්නෙවත් පැටලෙන්නේ වත් නෑ හරිද?

      එයා තමයි පොර. ෂරිනේ. මෙතන ෂද්ද යෙපා.

      Delete
    5. කොමෙන්ට් දාපු හැමටම >>>>>>
      ජපානය, කොරියාව, තායිවානය රටවලටත්, හොංකොං නගරයටත් පුලුවන් වුණා අවුරුදු 10 ක් 15 ක් තිස්සේ ඇඳුම් මහ මහ ඉඳලා, ඒ ටේලර් සාප්පු වහලා ඊට වඩා තාක්ෂණයෙන් දියුණු කර්මාන්තවලට යන්න. උඹලා අවුරුදු 40 ක් තිස්සේ ජංගි මහ මහ ඉඳලත් තවම බැරි වුණා රටට ඕනේ කරන කඩදාසි ටික හදන කර්මාන්ත ශාලාවක් අටව ගන්න. තව අවුරුදු 100 ක් යනකං රෙදි මහ මහ ඉඳපියව්. තොපිට ඔච්චර තමයි කරන්න පුළුවන්.

      Delete
    6. මහේෂ් අමලින් (MඇS) මුස්ලිම් නොවේ. ඔහුගෙ මුල් නැදෑයෝ ඉන්දියාවෙන් සංක්‍රමණය වූවන්, කේරළ හෝ ගුජරාටි.

      ඉන්දික,
      ජිල්, මයුර, යුරෝලංක වලට අමතරව තව ට්‍රාන්ස්ලංකා වැනි නමක් තිබ්බ එකකුත් තිබ්බා නේද මිස්ට ගනේගොඩට, ඔහු නැතිඋනායින් පස්සෙ, දේපල බෙදී විකිණී ගියා. අහල තියන විදියට අන්තිමේ මයුර එක තමයි ෆීනික්ස් වෙලා පස්සෙ බ්‍රන්ඩික්ස් යටතට ගියේ, ඒක හරිද?

      ඇනෝ, / ඩයන් ගෝමස් ඇතුලු බොහෝ දෙනෙක් ඉලක්කම් 6 කට වැඩි ගණනක් පඩි /
      ඩයන් ගෝමස් ගෙ නිව් යියර් අලවුන්ස් එක විතරක් ඉලක්කම් 7 ගානක්.


      -ප.ගෝ.

      Delete
    7. ඇගලුම් මහන අයගේ පඩිය කීයද ?

      Delete
    8. ප. ගෝ,

      //ජිල්, මයුර, යුරෝලංක වලට අමතරව තව ට්‍රාන්ස්ලංකා වැනි නමක් තිබ්බ එකකුත් තිබ්බා නේද මිස්ට ගනේගොඩට//

      මට එහෙම මතකයක් නෑ. ජිල් සහ මයුර දෙක එකලඟ තිබ්බෙ තෙලවල හරස් පාරෙ. යුරෝලංකා එක ඊට එහා තිබ්බෙ. ට්‍රාන්ස්ලංකා කියල ටින් මාලු ඩොට් ටොෆි එහෙම විකුණපු ආයතනයක් තිබ්බ කටුකුරුඳුවත්ත පාරෙ.

      මයුර ජිල් දෙකම ගත්ත ෆීනික්ස් එකෙන් ( ඉස්සෙල්ල ගත්තෙ ජිල් එක මට මතක ). ෆීනික්ස් එක මුලිම්ම පටන් ගත්තෙ කහවත්තෙ ලක්ස් ෂර්ට්ස් කියල අර පාර අයිනෙ කන්ද උඩ තීන ෆැකටරියෙන් මම දන්න තරමට. 2002 දි ෆීනික්ස් බ්‍රැන්ඩික්ස් වෙනකොට මම රටේ නෑ. ඒ නිසා එහෙම උනේ ඇයි කියල හරියට දන්නෙ නෑ.

      AnonymousJuly 22, 2014 at 5:35 PM

      ඇඟලුම් මහන අයගෙ පඩිය ඩයන්ගෙ පඩියෙන් දශම ගානයි. ඒත් අද අපි දකින ඔය මහා මාස් ඇඟලුම් රාජ්‍ය ගොඩ නැගුවෙ ම. අ. ෂෙ සමග ඩයන්. මම අහල තීන විදියට තමන්ගෙ හතරවෙනි පුතා කියලලු ඩයන්ට අමලියන්ලගෙ අම්ම සලකන්නෙ. හේතුව මැෂින් පහක් අරන් ගෙදර පටන් ගත්තු ව්‍යාපාරෙ ඔය තත්වෙට ගෙනාවෙ මේ හතරදෙනාම නිසා. අනෙක් පැත්තෙන් සැරසන් එක වැහෙන්න හේතු වෙච්චි කාරනාව වලට ආයි ඉඩ නොතියන්න ම.අ.ෂෙ පරෙස්සම්න් වෙලා ලොකු ගානක් දෙනව ඇති මනුස්සය සතුටෙන් තියන්න.

      Delete
    9. මයුරා ජිල්, සිරිමාවොන්ගේ කාළෙත් පොඩියට තිබුනා. ට්‍රාන්ස්ලංකා ගාමන්ට්ස් කියලා එකකුත් තිබුනා . මේ ඔක්කෝම එකම පවුලේ අය. කොල්ලුපිටිය හන්දියේ ට්‍රාන්ස් ගාමන්ට් ෂොප් එකකුත් තිබුනා. පස්සෙ පොර ඉන්වෙස්ට්මන්ට් එකක් පටන් ගත්තා. ඒකෙන් ඇනගත්තා. ඔක්කෝම කුඩු උනා. එයාගෙම තමයි සිංග්ලංකා. ඒ කාළේ කළාකරුවන්ට විශාල මෙහෙවරක් කළා. ආනන්ද ගනේගොඩ.

      Delete
    10. ඇයි හරකුනේ 83 ගැන කතා කොරපියව්කෝ මේ ....ත්තෙ ගාමන්ට් ගැන කතා කොරන්නේ. උඹලා ගාමන්ට් වල කිඹි සිඹා ල වෙලා හිටියද

      Delete
    11. @Maathalan - Priyantha HewageJuly 22, 2014 at 7:45
      මේ ගූතලන හැම තැනම රෙනවනෙ බන්, මෙතන ඇවිල්ල කොල්ලුපිටිය හංදියක් ගැන කියනව, කොල්ලුපිය හංදියෙ ෂොප් එකෙන් උඹ මුකුත් ගත්තෙ නැද්ද ඉතින්?

      Delete
    12. ගත්තා... උඹට ජංගියක්..

      Delete
  12. 88-89 siduwune ratata samajawadaya labadennata weerodara tharunayangen sedumlath pakshayak gath uthsahayaki,mema tharunyan, fedrich engels, karl marks,weni ayatathwada samajawadaya paratheratama danna udawiyai,Owun viplawaya kalamisa,minimeruwenetha.merunu un thamanma wihin merila.

    ReplyDelete

මාතෘකාවට අදාළ නැති හා වෛරී අදහස් ඉවත් කිරීමට ඉඩ ඇති බව කරුණාවෙන් සලකන්න.