2015-11-12

සෝභිත හිමි වෙනුවෙන් කළ යුත්තේ කුමක් ද?

පන්සලේ ඉඳන් වෙනු වෙනුවට අනුශාසක
ජනයා පණ ගැන්වුවේ විලසට මහ ඝෝෂක
යහපාලනේ වෙනුවෙන් මුල පිරු පූරක

හිමියනි ඔබයි නිලනොලැබූ මහනායක
පද: තුෂාර දංකැටිය
සෝභිත හිමියෝ අද දැයෙන් සමු ගනිති. 

රාජ්‍ය ගෞරව සහිත අවමංගල්‍යෝත්සවයකි. එය සෝභිත හිමියන් විසින් තම අවමංගල්‍යය පිළිබඳ ප්‍ර‍කාශිත අදහස්වලට පටහැනි බව පැහැදිලි ය. 

එහෙත් රාජ්‍ය ගෞරව සහිත මෙම අවමංගල්‍යය දෙස නිශේධාත්මකව බැලිය යුතු නැතැයි මට සිතේ. එය දේශපාලනික අවමංගල්‍යෝත්සවයකි. සෝභිත හිමියන් විසින් කරන ලද කාර්යභාරය ගැන සිහිපත් කර ගැනීමටත්, එහිමියන් ප්‍ර‍මුඛ ප්‍ර‍ගතිශීලී සමාජ බලවේගය ජනවාරි 08 අරලයේදී ඉදිරියට ගත් අභිමතාර්ථ ඉටු කිරීම අවධාරණය කිරීමටත් මෙය අවස්ථාවක් කර ගත යුතු ය. 

ජනවාරි 08 අරමුණු ඉටු වුණා ද? නැතිනම් සුපුරුදු ලෙස ම ජනතාව පැරදුණා ද?  පාලකයන් යොමු වී තිබෙන්නේ කුමන දිශාවකට ද? 

ජනවාරි 08ට පෙර පැවති අන්ධකාර දස වසරේ (නාලක ගුණවර්ධනගෙන් ණයට ගත් අදහසකි) අවතාර වෙනත් වෙසකින් යළි පණ ලබමින් සිටිනවා ද?

කලකිරී අවතැන් වීම ප්‍ර‍තිගාමී ය. ප්‍ර‍ජාතන්ත්‍ර‍වාදය, යහපාලනය වැනි අරමුණු වෙනුවෙන් වන අරගලය දිගට ම ගෙන යා යුතු ය. 

දූෂිතයන්ට එරෙහිව විමර්ශන නිසි පරිදි සිදු නො වීම නිසා රජය කෙරෙහි ජනතාව කලකිරී සිටින බවට අජිත් පී. පෙරේරා කරන මෙම ප්‍ර‍කාශයෙන් යථාර්ථය නිරූපණය වේ. 

පසුගිය ආණ්ඩුවේ බලවතුන්ට එරෙහිව නීතිය ක්‍රියාත්මක විය යුත්තේ ඇයි ද යන්නට තවත් නිදසුනක් ඇවන්ට්ගාඩ් පිළිබඳ මෙම ලිපියෙහි තිබේ. 

යහපාලනය යනු පළිගැනීම නො වේ. කිසියම් යුගයක් සම්බන්ධයෙන් පොදු සමාවක් ප්‍ර‍කාශයට පත් කිරීම වුව පිළිගන්නට පුළුවන. එහෙත්, වැරදිකරුවන්ට වාර්තාගත නො වී සිටීමට ඉඩ දීම වැරදි ය. එයින් ඔවුන් නිර්දෝෂී පුද්ගලයන් බවට තහවුරු වේ. එසේ ම බලවතුන්ට නීතියේ මුක්තිය ලැබේ යන අතිශය වැරදි පූර්වාදර්ශය නැවත තහවුරු කිරීම ද සිදු වේ. 

මේ ජාතික අවමංගල්‍යය සෝභිත හිමියන් දේශපාලනිකව නැවත ජීවත් කරවන්නට යොමු කර ගත යුතු ය. 

මේ ලිපිය වෙන අයත් එක්කත් බෙදා ගන්න. උපුටා ගන්නවා නම් ‍මෙතැනින් ගත් බව කියන්න

ඔබගේ අදහස් අපි මහත් සේ අගයමු. නිර්නාමිකව හෝ අදහස් පළ කිරීමට අවස්ථාව ලබා දී තිබෙන්නේ එම නිසා ය. එහෙත්, එය අපහරණය නො කිරීම ඔබ‍ගේ වගකීමකි. අසභ්‍ය යයි සාමාන්‍ය ව්‍යවහාරයේ පිළි ගැනෙන වචන සම්බන්ධයෙන් සදාචාරවාදී නො වන මුත්, අනුන්ට අපහාස කිරීම සඳහා එවැනි වදන් භාවිතා කර තිබෙන අවස්ථාවලදී ඒවා ඉවත් කිරීමට සිදු වන බව කරුණාවෙන් සලකන්න. එසේම, නීතිමය ගැටලු මතු කරන අදහස් පළ කිරීම් ද ඉවත් කරනු ලැබේ. අදහස් පළ කිරීම සම්බන්ධ කාරණාවලදී සංස්කාරක වගකීම් සමග සහයෝගයෙන් කටයුතු කිරීම බලාපොරොත්තු වෙමු.

3 comments:

  1. එකඟයි. දේශපාලකයින් කරන සොරකම් පිලිබඳව පරීක්ශණ කිරීමට දේශපාලන නොවන ආයතනයක් ඇතිකිරීම අවශ්‍යයයි. ජනජීවිතයේ දේශපාලනීකරනය වී ඇත් අංශ ( අධ්‍යාපනය, රජයේ රැකියා, රජයේ මිලදී ගැනීම්, මහාමාර්ග ආදී ගොඩනැගීම්, දුප්පත්ක නැතිකිරීම ) නිර්දේශපාලණීකරණය කල යුතුයි.

    ReplyDelete
  2. api midunemu e mudu ganayagen.. nathinam araka kare nathayi meka kare natheyi kiya kiya anda anda rata wate yanna thibba. ka bee preethi wemu

    ReplyDelete
  3. තව බොහෝ දෙනෙක් මීට දින කිහිපයකට පෙර විශ්ව විද්‍යාල ශිෂ්‍යයන් පාරවල් වසා උද්ගෝෂණය කරනවිට මහජනතාවට කරදරවන බව පවසන ලදි.

    විචාරක: මේ සිසුන් ප්‍රමාණයට වඩා, කොළඹ පාරවල් භාවිතා කරන අහිංසක මහජනතාවගේ ප්‍රමාණය වැඩියි. ඒ නිසා පාරවල් අවහිර කරන්න දෙන්න බැහැ.

    මාතලං - එක්කෝ මක්කුන් හෝ වෙසිගේ පුතාලා සෙට් එකක් කොටුව ඉස්ටේසොන් එක ඉස්සරහා උග්ගෝසනය. ඒ පාර ටික වෙලාවකින් ජනාධිපතිට සන්දේසේ දෙන්න යනවාය. හරියටම යන්නේ, දවස පුර මහන්සි වී (රජයේ සේවකයන් මීට අදාල නැත.) කට්ට කාගෙන වැඩ කරපු උන් ගෙවල් වල යන වෙලාවටමය. මේ අස්සේ බඩ දරු අම්මලාත් සිටිනවාය. ලේඩ්ඩුත් ඉන්නවාය. අබ්බගාතයෝ මෙන්ම අන්ධ මිනිස්සුත් ඉන්නවාය.

    Pra Jay : අපිට පුලුවන් පාරෙ පැයගාණක් බ්ලොක් වෙලා ඉඳල ගෙදර ගිහින් ටීවී නිවුස් ෂෝ එක බලන්න

    ඔවුන් සැබවින්ම මාර්ග අවහිර වී ජනතාවට සිදුවන පිඩනය පිලිබදව කතා කලේනම් පසුගිය දින 02 පුරා කොට්ටේ මාර්ගය වැසිම පිලිබදවත් ඊයේ අවමංගල්‍ය උත්සවය නිසා සිදුවු අපහසුතාවයන් පිලිබදවත් ඔවුන් කතා නොකලේ ඇයි?

    සරසවි සිසුන් පාරවල් වසා පෙලපාලි යෑම නිසා මාර්ග තදබදය ඇතිවී මහජනතාවට බාධාවක් වන විට අවමංගය පෙරහැරක් නිසා මාර්ග තදබදය ඇතිවී මහජනතාවට බාධාවක් නොවන්නේද?

    නැතිනම් යමෙකු අයිතින් ඉල්ලා කරන පාගමනක් වැරදි බැවින්ද?

    මේ දෙකම නොවෙනම් ඔවුන් සිසුන්ගේ පාගමන නිසා මාර්ග අවහිරවන බව පැවසුයේ සිසුන්ගේ පා ගමන පිටුපස තිබුන දේශපාලනය වැරදි නිසාද?

    ReplyDelete

මාතෘකාවට අදාළ නැති හා වෛරී අදහස් ඉවත් කිරීමට ඉඩ ඇති බව කරුණාවෙන් සලකන්න.